Muffins

hejhej,
hade ingenting att göra innan så jag gjorde några snabba muffinsar. Jag är väldigt nöjd för att jag gjorde allt
själv, jag som inte brukar vara så bra på det. Till och med så knäckte jag äggen:)
Utan ett ända skal i! HEHE
så jag tänkte ge er några bilder, fast först kanske ni vill ha receptet

Muffins:

Smör  50g ( det går bra med flytande också!)
Ägg  2st
Socker  2dl
Vetemjöl  3dl
Bakpukver  2tsk

Gör såhär:

Vispa ägg och socker till smeten blir fluffig och fin.
Blanda mjölet, bakpulvret och sen kan du även tillsätta lite pressad citron. (Det blir jättegott!)
rör ner allt i ägg-socker smeten och vispa tills den är jämn och fin!
sedan ställer du in den i ugnen i 225°C i ca 10min

och om du har mycket tid på dig vilket inte jag hade, så kan du göra dom till små cupcake.
kanske blanda en smet med hallon och grädde och bara ta på, på muffinsen, det blir ju jättegott!
eller kanske bara lägga på lite florsocker, om ni tycker det blir bra :)
men ha det så bra kram /Moa©


utan blixt


med blixt :)






Kommentarer





*Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (visas bara för oss)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0